Bijzondere piek in aankopen via apps in de ochtend

Een interessante grafiek die laat zien op welke tijdsvakken de verschillende access devices relatief het meest populair zijn. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen desktop toegang en toegang via mobiel internet of mobiele apps (dus een gemengd gebruik van tablets en smart phones, maar de vraag is hier of men via de browser de site bezoekt, of via een dedicated app).

Dat mobile web (en vooral in combinatie met de smart phone in de avonduren populair is, is vrij breed bekend. Het is ook lekker om op de bank te hangen met het mobieltje en wat rond te shoppen.

Maar vooral de piek van apps in de ochtend is heel opvallend. Deze piek is bij de andere devices niet in die mate aanwezig. Zijn dat de moeders die in de ochtend de aankopen doen via en daar blijkbaar de voorkeur geven aan een app ipv via de browser?

Ook is het opvallend dat de piek in de avond van mobile web later ligt dan van de andere access methods. Mensen blijken ook in bed nog even door te shoppen. Een ideaal moment ook om aan de partner te laten zien wat je voor moois op het oog hebt en de transactie te sluiten.

Related posts: