200 SEO-factoren: de ultieme checklist

Een SEO boek in de vorm van een infographic, kan dat?
De onderstaande graphic bewijst dat het kan. Een overzicht van maar liefst 200 factoren die de SEO-positie  beinvloeden. Allemaal factoren die door Google zelf toegegeven, of door de SEO community bewezen, impact hebben op Google Rankings. En het bewijst welke enorme inspanningen Google moet leveren om allerlei Spammy SEO-praktijken voor te blijven. Het is een technologisch wonder dat de zoekmachine zo snel en compleet blijft functioneren.

Een interessant document om eens door te lopen en om inspiratie uit te halen voor do’s en don’ts op het gebied van SEO. Vooral op het vlak van don’ts is dit erg interessant. Welke factoren gebruikt Google om Black Hat SEO (ongeoorloofde praktijken) de toetsen. Dat zijn praktijken die uw positie in SEO juist kunnen schaden.

Dus loop eens door de lijst om te kijken of er technieken zijn die u (of uw SEO bureau) gebruikt die u aan risico blootstellen, of om technieken te identificeren die White Hat (geoorloofd) zijn en die u onvoldoende gebruikt. En wat natuurlijk blijft: interessante, regelmatig ververste content en inkomende links van prominente sites blijven de kern van uw positie in Google. SEO is elke dag werken aan content die interessant is voor bezoekers. Dat is in het voordeel van de bezoeker. Van Google. En van uzelf.

 

Related posts: