Internet retail: waar zitten de kansen?

Ondanks wat veel gedacht wordt zijn er nog vollop kansen in internet retail. Vooral de steeds maar toenemende vraag van consumenten, en de verschuiving van aankopen van offline naar online zorgen ervoor dat er nog voldoende groei is om deze sectoren interessant te maken voor nieuwe toetreders. Boven een aantal van de interessante categorien.

Ondanks de grote concurrentie en dominante spelers is er in de op het gebied van kleding nog veel te doen. Vooral omdat consumenten zich steeds meer vertrouwd voelen bij het online shoppen en steeds minder terughoudendheid voelen met het terugsturen van items die niet goed passen. En het is natuurlijk een enorme markt. Sport en gerelateerde producten bieden ook veel kansen, traditinele offline retail biedt vaak een zeer algemeen assortiment dat meer gericht lijkt op het bedienen van beginnende sporters of op het eenvoudigweg bieden van mode-artikelen. De fanatieke karateka of squasher slaagt niet bij de grote sport-ketens en moet zijn heil wel zoeken op internet. Ook opvallend is het segment kantoorartikelen. Na een eerste kennismaking lijken klanten er toch wel van overtuigd dat dit soort low interest artikelen niet de moeite waard zijn om de stad in te rijden. Laat ze lekker bezorgen

 

Related posts: