Black Friday 2012: een sprong in online sales!

Hoewel Black Friday weinig extra superlatieven nodig heeft, stond het spectacel dit jaar in het teken van het gigantische aandeel van het aandeel online aankopen dat is gedaan. Online (PC, tablet en mobiel) groeide veel sneller dan off line sales. Maar liefst met 20,7%, en dat zijn in tijden van economische crisis meer dan spectaculaire groeicijfers.

De iPad was in zijn eentje goed voor 10% van de aankopen en de iPhone kwam met 8,7% op de tweede plaats. Alle Android apparaten tezamen (Tablet en smart phone) bleven steken op een teleurstellende 5,5%

En hoewel niet alle consumenten de aankoop online of mobiel doen, de meerderheid gebruikt zijn mobiel (58%) of tablet (41%) wel om te onderzoeken waar de beste aanbiedingen zijn. En daarmee is de meerderheid van de shopping online geworden. Who would have thought…

O ja, sociale netwerken waren goed voor 0,35% van de aankopen. Een grote teleurstelling, vooral dat dit een daling betekent van 35% ten opzichte van vorig jaar.

Related posts: