Aanbiedingen op internet: hoe bereiken ze de klant?

Een kleine, maar interessante statistiek: hoe komen internetshoppers aan informatie over interessante acties bij webretailers? Het belangrijskte medium blijft -heel 2002- e-mail marketing. Gewoon op de hoogte blijven van aanbiedingen door je in te schrijven op de e-mail nieuwsbrief. Waarmee dus ook met name bestaande klanten bereikt worden.

Op een respectabele 2e plek staat de website van de e-tailer zelf. Maar zouden er bezoekers zijn die ‘een rondje websites’ doen om te kijken of er ergens nog een interessante aanbieding is? Waarschijnlijker is het dat dit middel geen extra traffic trekt, maar het wellicht makkelijker maakt om bestaande traffic te converteren.

Boeiend is het ook te zien welke kanalen NIET belangrijk zijn. Mond-tot-mond lijkt veel minder belangrijk dan IRL (in real life), datzelfde geldt voor social medial. Bijna neimand die op zo’n wijze op het spoor van aanbiedingen wordt gezet. Ook traditionele media (off line media) blijken weinig krachtig (dat is ook onze ervaring)

Related posts: