De ideale Facebook post is een…een plaatje vroeg op de zaterdagavond met een ultra-kort simpel geschreven, optimistisch tekstje!

Veel merken zien in Facebook een ideaal instrument om veel consumenten te bereiken. Natuurlijk kan je daarbij de eigen Vrienden (Fans) bereiken, maar ideaal is het natuurlijk als zij deze berichten veelvuldig Liken & Sharen. Dat leidt er immers toe dat de vrienden-van-vrienden het gaan zien, en zo voorts. En de vraag die dan opdoemt is: welke posts worden het meest waarschijnlijk geliked of gehared?

De optimale post is een plaatje vroeg op de zaterdagavond met een ultra-kort simpel geschreven, optimistisch tekstje!

Een aantal eigenschappen van de optimale posts aan de hand van een aantal grafieken in deze post. Les 1: hoe optimischer en positiever de post, hoe groter de kans op sharing & liking.

Korte berichten worden komen (veel) meer in aanmerking dan langere, maar naarmate de post langer (inhoudelijker) is, wordt de kans weer groter. Dus: of een ultra-korte post, of een lange die echt wat zegt.

Gebruik geen moeilijke woorden en zinnen. Hoe eenvoudiger de tekst/zinnen, hoe groter de kans op sharing & liking.

Bij voorkeur een plaatje en een kort tekstje is second-best. Video’s en links zijn voor velen te veel moeite om te bekijken. Veel Facebook bezoek komt van mobiele devices waar het bezoeken of bekijken van video’s of websites niet zo lekker loopt en ten koste gaat van de schaarse bandbreedte die gebruikers tot hun beschikking hebben.

En, post in het weekend en bij voorkeur in de avond!

 

Related posts: