De iPad gaat nog harder dan de iPhone

Maar liefst 1 op de 3 Amerikanen bezit een tablet of een eReader, de ontwikkeling is ongelooflijk snel…precies 2 jaar na de lancering van de iPad (27 januari 2010) heeft de productgroep (een duur product!) een marktpenetratei van 1/3.

De bovenstaande grafiek illustreert dat ook nog eens. De drie grote productinnovaties van Apple van de afgelopen jaren worden naast elkaar gezet, waarbij het kwartaal van introductie wordt vergeleken. de iPod was een gigantisch succes en de iPhone deed dat verbleken, maar wat de tablet doet is werkelijk ongelooflijk.

De ontwikkeling die de iPad en de producten van Apple doormaken is ongelooflijk en onnavolgbaar. Is dat eigenlijk wel zo? Kijk eens naar de bovenstaande grafiek waarin de aantallen iOS (Apple) apparaten met die van Android (diverse merken) worden vergeleken. Deze ontwikkeling geschiedt wat minder in-the-picture (minder sexy apparaten en eco-systeem, veel aan de onderkant van de markt en in landen in ontwikkeling) maar gaat nóg harder.

Related posts: