Welke tweets worden het meest doorgestuurd?

Voor veel online marketeers is Twitter een instrument waarmee zij Buzz or reach hopen te bereiken. Het is toch een mooi begrip dat je -met het juiste bericht- jouw doelgroep hun peers kan laten bereiken?

Maar wat zijn nu de eigenschappen die een Tweet retweetable maken?

  • Timing. Midden in de week worden tweets het meest gelezen. Lunch en einde-dag zijn het best om gelezen te worden. 5 uur blijk het beste tijdstip voor een RT te zijn. Hoe later op de middag hoe beter.
  • Autoriteit. Hoe geloofwaardiger en relevanter de afzender, hoe groter de kans op RT. Ben je een afzender waar mensen trots op zijn? Investeer in het bouwen van autoriteit, en verspeel deze niet met non-tweets (in de ogen van jouw volgers)
  • Puntig en niet over-the-top. Hou het kort en duidelijk. Zorg voor voldoende ruimte om überhaupt te retweeten (max zo’n 110 tekens) en vermijd goedkope woorden als spectaculair, ongelooflijk, verbluffend. De tactieken van Tell Sell zijn niet die van Twitter.
  • Trending topics/names. Zorg voor populaire woorden en namen in de tweets. Veel mensen volgen lijsten met dergelijke woorden en ook zij kunnen jou RTen.
  • Testen. Probeer verschillende dingen uit en kijk wat het best voor jou als afzender/organisatie werkt.

Related posts: