Tablet wint het van de smartphone in mobile commerce

De groei van het internetverkeer via tablets en smartphones groeit heel snel. Waar vorig jaar nog 94% van het verkeer nog afkomstig was van ‘gewone computers’ is dat in 1 jaar tijd (!) terug naar 88%. En de trend lijkt zich door te zetten.

Waar de smart phone vorig jaar voor veel meer verkeer zorgde dan de tablet, zijn de rollen binnen een jaar omgedraaid. En dat terwijl en een veelvoud aan smart phones dan iPads aan de installed base zijn toegevoegd. Een van de problemen zal de dure connectiviteit zijn. Maar ook dat de tablet zich heel snel een plek aan het geven is als favoriete acces device om ‘relaxt’ aan het internet deel te nemen: thuis, op het werk, en onderweg (vooral via wifi).

Dat blijkt ook wel uit de opvallende conversiecijfers. Waar de tablet een conversie heeft die zich met de PC kan meten (de gemiddelde orderwaarde is in de regel zelfs hoger). Blijft de smart phone vaak achter. Het is vaak ook nog moeilijker om een bestel- of registratieproces via de smartphone op een prettige manier te doen. Of om toegang te hebben tot alle informatie die je bij de bestelling nodig hebt als je onderweg bent.

Related posts: