Een mobiele app vermarkten, hoe doe je dat?

As we speak zijn er zo’n 450.000 apps voor de iPhone. Hoe zorg je er voor dat een app daartussen opvalt? Dat hij goed verkoopt? Enkele ideeën:

  1. Zorg voor een unieke app, of op zijn minst voor unieke features in de app. Uniek is natuurlijk helemaal mooi, maar zijn er features die de concurrentie mist? Bv het gebruik van het kantelen van het apparaat? de connectie met sociale media? Bak het er in? Daarmee maak je de consument blij, maar geeft je ook de media iets in handen om iets nieuws over te schrijven.
  2. Zorg ervoor dat mensen makkelijk over je kunnen praten (op sociale netwerken). Heb je een duidelijke en strakke pitch? Als je het zelf niet kort kan vertellen, dan kan iemand anders dat ook niet (in 140 karakters). Zorg voor en goede (hele goede) tag line.
  3. Zorg dat de blogs en review sites het over je hebben. Zorg ervoor dat de meest toonaangevende blogs je oppakken, dan volgt de rest vanzelf. Weest ruimhartig met coupons om jouw app gratis te downloaden, zorg voor goed persmateriaal (beeldmateriaal bijvoorbeeld) of voor acties op de blogs. Maak het interessant voor ze.
  4. Manage the hype. Zorg als het kan voor exposure voor de hype. Media vinden het interessant als ze alvast iets kunnen melden wat nog niet algemeen bekend is. Zorg voor een hele goede website en liefst een goede PR, haak desnoods in op current events.

Dit is het effect van PR op de app verkopen:

Related posts: