1/3 bezoek bedrijfspagina’s Facebook via zoekmachines!


Maar liefst éénderde van alle bezoeken van bedrijfspagina’s op Facebook (we hebben het dan over de pagina’s van merken, organisaties, artiesten en dergelijke) blijken afgekomstig te zijn van externe zoekmachines (bv. Google of Bing). Dat onderstreept weer eens met welke snelheid het belang van sociale media oprukt in SEO.

Een aantal tips om jouw Facebook-strategie te optimaliseren vanuit het oogpunt van SEO:

  • Plaat veel berichten. Hoe meer content en hoe grote de refresh-rate hoe beter. Let op: zowel Facebook als zoekmachines meten de mate waarin jouw berichten likes, comments en shares krijgen om te bepalen hoe relevant de content is. Met veel slechte content plaatsen bewijs je jezelf geen goede dienst.
  • Schrijf content om basis van goed keyword research (net als website-georienteerde SEO-content. Benut ook de meta-info kansen die FB biedt goed.
  • Gebruik jouw bedrijfsnaam in status-updates en reacties. Het lijkt overkill om op jouw eigen pagina de bedrijfsnaam te gebruiken, voor zoekmachines is het weer essentieel. Schrijf over jouw merk in de derde persoon.
  • Zorg voor veel likes én links naar jouw FB-page.

Related posts: