Naar een betere conversie in zes vragen


Zoals bij veel belangrijke zaken is het verbeteren van conversie vooral een kwestie van het stellen van de juiste vragen. Hier een zestal vragen die zeker zullen bijdragen een een verbetering van het aantal klanten/inschrijvers/leads/etc van uw website:

  • Propositie. Sluit het gepercipieerde voordeel van uw Call-to-Action aan bij de behoeften en angsten van uw bezoekers?
  • Relevantie. Sluit de content en het ontwerp van de pagina aan bij de verwachtingen en behoeften van de klant?
  • Duidelijkheid. Is de tekst helder, is de lay-out en paginastructuur duidelijk en in één oogopslag te interpreteren. Zijn de beelden en CTA duidelijk?
  • Onzekerheid. Is er iets op uw pagina, of ontbreekt er iets op uw pagina, waardoor uw bezoeker niet de 100% zekerheid heeft die nodig is om op de CTA te clicken?
  • Afleiding. Is er iets op de pagina wat de klant afleidt van de hoofdboodschap en CTA?
  • Urgentie. Waarom zou een bezoeker nu actie nemen en het niet uitstellen?

Ga met deze vragen aan de slag? Stel uzelf de vraag, maar ga ook eens met klanten en bezoekers praten. En het definitieve antwoord vinden is geen puur intelectuele bezigheid, ga gewoon aan de slag en probeer en test verschillende ontwerpen.

Related posts: