Eindelijk: een goed online marketing boek!

Veel goede online marketing boeken zijn er niet. En goede studieboeken voor online marketing al helemaal niet. Studenten aan hogescholen en universiteiten moeten het doen met óf vage strategische beschrijvingen die geen handvatten voor de praktijk bieden óf met hele praktische boekjes waar de rode draad in ontbreekt. En natuurlijk heel veel boeken over de fads in online marketing: twitter, sociale media, crowdsourcing, maar die belangrijkste tools buiten beschouwing houden.

Eén van de partners van Compass Online Marketing is ook docent eCommerce aan de Hogeschool Utrecht en baalde daar zo van, dat hij daar iets aan heeft gedaan, samen met zijn studenten. Samen met alle studenten van de Minor eCommerce 2011 is hét online marketingboek geschreven: www.onlinemarketingin60minutes.com.

De studenten hebben een bijzonder boek opgeleverd: het boek is 100% online, en 100% gratis. De missie van het boek is om elke directeur of traditionele marketeer in 60 minuten up-to-date te brengen op alle essentials van online marketing. Het boek is geschreven aan de hand van het TCEI-model van Compass Online Marketing. Het boek zal in de komende jaren -met behulp van nieuwe klassen- verder uitgebreid en geactualiseerd worden.

De onderdelen Traffic, Conversion en Innovation zijn uitgewerkt in 12 hoofdstukken die elk een thema in 5 minuten behandelen. Bijvoorbeeld: hoe optimaliseer je conversie? Of: Hoe zet je banners optimaal in? En: Wat kan ik als marketeer met LinkedIn.

De hoofdstukken bieden allemaal de basics (Wat, Waarom, Hoe, Hoeveel) en bieden daarnaast een keur aan materiaal om er dieper in te duiken: video’s, links naar websites, whitepapers en artikelen om te downloaden.

De 60 studenten hebben met het schrijven van dit boek (in 3 weken!) bewezen over het talent en het potentieel te beschikken waar bedrijven die de omslag naar online willen maken op zitten te wachten! Dit zijn studenten die ervaren managers onmiddellijk iets kunnen leren (op het vlak van online marketing). Bij elk hoofdstuk staan de namen van de studenten die er aan hebben gewerkt. Zoek ze op via LinkedIn (of stuur een mail) en benader ze voor een afstudeerproject of een baan. Het zijn supertalenten met durf, visie en kennis!

Related posts: