Hogeschool SEO-tips voor competitieve markten

SEO is het El Dorado voor elke Online Marketeer. ‘Gratis bezoekers’  voor een website of webshop, wie wil het niet. In veel sectoren kom je een heel eind met het goed uitvoeren van de basics. Maar het zijn niet voor niets basics, er zijn sectoren die zo competitief zijn op SEO dat je met die basics het niet ver schopt. Dit zie je vooral in sectoren die al langere tijd winstgevend zijn en waar veel online marketeers breed op targetten.

Dan moet je wat met wat meer aankomen om de top te bereiken. Stefan van Vliet, partner van Compass Online Marketing, is een SEO expert met zijn roots in één van de meest toonaangevende SEO-bedrijven van Nederland (Expand Online). In een recent artikel bij Frankwatching doet hij een aantal tips van de hand aan de hand van een Compass case: Feestkleding 365.

Hoewel de essentie van SEO altijd blijft ‘doe wat goed is voor de bezoeker’ doet Stefan hier een aantal complexe SEO-tips van de hand. Het hele artikel lezen is een aanrader maar hier een korte samenvatting:

  1. Target op supergespecialiseerde pagina’s/categorien. Vaak zijn de overall keywords (bv hotel) erg competitief (logisch want veel verkeer). Supertargetting levert per pagina niet veel op, maar het is wel makkelijker in de rankings te klimmen. Vele kleintjes tellen wel op.
  2. Content is king. Hoe meer content, des te beter vor SEO. Het nadeel is dat het soms afleid in termen van conversie. In het artikel een nuttige tip om dit aan te pakken.
  3. Gebruik data van de interne zoekmachine om te zoeken naar nuttige Keywords.
  4. Kijk uit dat je niet per ongeluk duplicaten content genereert en zorg ervoor dat de queries die de site genereert voor Google doorzoekbaar blijven. (lees het artikel voor meer info).
  5. Gebruik de kracht van jouw website/shop om incentives te geven aan partijen die naar je willen linken.

Related posts: