Of Panda lief is, hangt af van de kwaliteit van uw site…

Een Panda, dat is toch zo’n lief zacht beertje? Waarom zou die website-uitgevers en webshop eigenaren nu wakker houden?

Maak kennis met de Google Panda Update. Google werkt constant aan het logaritme wat bepaald welke sites het meest interessant zijn voor een bepaald zoekwoord. En eens in de zoveel tijd komt Google met een grote aanpassing van het logaritme, met dito gevolgen voor de rankings. Er zijn dan grote stijgers en grote dalers. De laatste grote aanpassing heet de Panda update.

Absoluut iets om wakker om te liggen. Het kan een grote impact hebben op de hoeveelheid organisch verkeer (en dus ‘gratis conversies’) van een site en daarmee volume en winstgevendheid maken of breken. Het goede nieuws is, dat Google hiermee wel probeert betere sites hoger te laten scoren in de rankings en de sites die ‘ 100% SEO’  zijn uit het zicht te onttrekken. Op zich is dat goed nieuws voor de gebruikers én voor de webcommunity. Er zullen veel affilaites zijn die zich wel achter de oren krabben, die waren juist gespecialiseerd om met hun sites boven de -in feite meer- relevante sites te scoren.

En hoe scoor je goed in het Post-Panda tijdperk? Door een goede site te hebben. Een site met goede, originele en echte content. Een site waar mensen blijven hangen en echt tot interactie komen. Aan het werk mensen, de Panda Update biedt weer nieuwe kansen!

Related posts: