Online Marketing: Welke Facebook posts leveren het meest op?

Interessant onderzoek van Vitrue naar welk gebruik van Facebook posts het meest oplevert. Rendement wordt hier gedefinieerd in termen van aantallen likes en commers. De grafieken spreken voor zichzelf. Het meest effectief zijn image posts, gevolgd door video posts. Alleen maar tekst is de hekkensluiter. Toch opvallend dat images sterker blijken dan videos’: sneller te consumeren, zou dat het voordeel zijn?

Plaatsing in de ochtend lijkt een 2x zo groot rendement te hebben. Waarschijnlijk omdat dat het moment is waarop veel mensen ‘bijlezen’ op weg naar werk of studie. Of omdat de post dan de hele dag de tijd heeft om geclikct te worden op de news feed van gebruikers.

Datzelfde blijkt ook uit de beste dagen van de week. Daar springen dinsdag en woensdag er positief tussenuit. Omdat het echter werkdagen zijn? En we dan het meest de momenten ‘tussendoor’ gebruiken om even ons Facebook uit te checken?
Hier tref je het hele onderzoek. De moeite van het bestuderen waard!

Related posts: