Remarketing als instrument om conversie te vergroten

Leuk, kort filmpje dat uitlegt hoe re-marketing werkt. Wat is remarketing?

Bij remarketing draait het om tekstadvertenties (Google Adwords biedt hier een oplossing voor) of banner-ads die je alleen maar toont aan mensen die op jouw website zijn geweest, maar NIET zijn geconverteerd (bijvoorbeeld in een aankoop). De banners worden dus getoond in Google of op de websites van anderen (bijv. een online krant). De centrale gedachte hierbij is dat je deze personen (die bijvoorbeeld twijfelden in de aankoopbeslissing) makkelijker kan converteren dan klanten met wie je nog geen contact hebt gehad.

En natuurlijk kan je deze klanten een gerichte boodschap sturen. Ze kennen jouw site immers als. Misschien een klant die over de prijs twijfelde confronteren met een Ad met een korting? Iemand die aan het rondkijken is voor een leuk moederdag cadeau de dagen erna jouw aanbod onder de aandacht blijven brengen? Remarketing!

Wehkamp brengt dit op een interessante manier in de praktijk. Een keer een winkelwagen gevuld met leuke Bob de Bouwer kleertjes voor jouw kinderen, maar niet afgerekend. De daaropvolgende week zie je een banner met ‘jouw producten’ op sites als tvgids.nl.

De mogelijkheden om de boodschap en de vertoningen op jouw marketingbehoeften af te stemmen zijn groot. Beslist iets om mee te experimenteren en te kijken welke ROI je kan halen. Uit de blogpost van vorige week over de cumulatieve conversie bij meerdere banner-vertoningen bleek al dat dit nuttig was. En re-marketing biedt je de kans om heel gericht te adverteren op de groep ‘wel geweest, niet gekocht’.

Related posts: