Moet ik meer of minder bieden in Google Adwords?

Google Adwords is een prachtig instrument om geinteresseerde klanten naar een website te trekken. Zeker in combinatie met het meten van conversie op de clicks ontstaat een heel goed beeld van welke keywords winst en verlies opleveren.

Maar vaak speelt de vraag: biedt ik nu niet te veel of te weinig voor de clicks? Had ik niet de helft kunnen bieden en dan (bijna) net zoveel clicks kunnen krijgen? Of, kan ik met een dubbeltje meer bieden niet het verkeer verdubbelen.

Voorheen kon je dit alleen maar beantwoorden door het uit te proberen. Tijdsintensief en kostbaar. Tegenwoordig kent Google AdWords de ‘bid simulator’ functie. Hiermee kan je voor elk van jouw keywords voor de afgelopen week kijken hoeveel clicks je meer of minder had ontvangen als je meer of minder had geboden. Kijk eens op de instructievideo hoe eenvoudig het werkt.

Leg deze volumes en prijzen eens naar jouw absolute marge per verkoop en je weet wat je te doen staat!

Related posts: