Tablets nieuwe kansen voor (online) marketeers

De tablet is de nieuwe Purple Cow (een product dat als een dolle marktaandeel wint omdat het gewoon erg goed is). Uit onderzoek van GFK blijkt dat er vorig jaar zijn er in Nederland 250.00 iPads verkocht en voor dit jaar worden er nog eens 500.000 verwacht. Waarmee het totaal aantal op 750.000 komt. De verwachting voor 2013 is een installed base van 2 miljoen stuks. Ik kan me geen product heugen dat zo snel is gegaan…

Vooral interessant is het profiel van de kopers (zie diagram). Dat zijn naar verhouding veel mannen tussen de 25-34 en 35 en 49, hoogopgeleid en met kinderen.

Uit de onderstaande tabel blijkt ook dat consumenten die bekend zijn met het apparaat (omdat bijvoorbeeld iemand in de omgeving een tablet heeft) er heel graag één willen. De tablet is net zo viral als de paarse koe:
.

Een nieuw toegangsapparaat dat echt nieuwe kansen biedt. Kansen voor nieuwe producten en diensten, maar ook kansen om klanten te bereiken voor productgroepen die voor het traditionele internet al verdeeld lijken te zijn. Marketeers, tijd om de messen te slijpen!

Related posts: