Conversie van productpagina’s verhogen, deel 2

Vandaag het tweede en laatste deel van de video over conversie van landingspagina’s met Bryan Eisenberg. Deze video staat stil bij de opmaak van de product-pagina. Die is essentieel voor het percentage bezoekers die een product daadwerkelijk aan hun shoppingcart toevoegen. De eerste stap op weg naar conversie.

De opmaak van de product-pagina is iets waar veel e-retailers niet bij stilstaan, vooral als ze gebruik maken van een webwinkel pakket (bijv Magento of mijnwinkel). De standaard product-pagina’s van deze pakketten zijn echter vaak onder de maat vanuit het perspectief van maximaliseren van online aankopen. Ga niet voor het standaard-template, maar optimaliseer het voor jouw product/dienst.
Denk daarbij bijvoorbeeld aan het volgende:

  • De titel van de product-pagina is heel belangrijk. Kies niet alleen voor de naam van het product , maar voeg een tweede titel toe met het voordeel waar je het product op verkoopt. Essentieel voor SEO en essentieel voor conversie.
  • Investeer in de product-afbeeldingen. Het algemene devies is: more en bigger is better’ vooral bij producten die we op hun looks kopen. Is detail belangrijk, detail-foto’s. Is het product in veel varianten beschikbaar (bijv. kleuren) dan van alles foto’s. Denk hierbij ook aan 360-graden foto’s etc. Vooralsnog zou ik alleen maar video toevoegen als het echt iets toevoegt aan de koopervaring (het is bijvoorbeeld een complex product dat je moet demonstreren om te overtuigen). De productpagina moet immers zo snel mogelijk tot een click op ‘add to cart’ leiden en niet afleiden.
  • Heb je veel informatie (bijvoorbeeld heel veel specificaties), maak gebruik van tabs om de extra informatie in te presenteren. 80% van de klanten zal hier geen boodschap aan hebben en alleen maar afgeleid zijn.
  • Wees op de product-pagina 100% duidelijk (kort en krachtig) over voorraad, levertijd, garanties, leverkosten, etc. Het is een conversie-killer als bezoekers die belangstelling voor het product hebben weg moeten navigeren om dit na te zoeken.

Investeer in het vergroten van de conversie van jouw webshop en product-pagina en je zal het terugzien in de winstgevendheid van jouw webshop. Bij dezelfde investering in verkeer zal je eenvoudigweg meer verkopen. Als je er hulp bij nodig hebt kan dat altijd door een workshop conversie in één dag.

Related posts: