online tickets & social shopping

Online tickets & social shopping Interessant bericht in Emerce vanmorgen: Het Nederlandse Ticketscript introduceert een functionaliteit aan haar kaartverkoopsysteem waarmee kaarten via Facebook verkocht kunnen worden en klanten die een kaartje kopen dat ook gemakkelijk op hun Facebook aan hun vrienden kunnen vertellen: ‘ik heb net kaartjes gekocht voor festival X!’. Niet zo gek dat het bedrijf verwacht dat haar klanten snel 50% van hun verkopen via social shopping kunnen doen.
En wat is er nu meer social dan het kopen van kaarten voor concerten, voorstellingen en evenementen? Een popconcert wordt natuurlijk nog veel leuker als je er met je vrienden bent. En voor een festivalorganisator of poppodium is het kunnen bereiken van de peer-group van de klanten natuurlijk een online marketing goudmijn. En allemaal gratis…sterker nog: vaak zullen de klanten van een poppodium of theater het fantastisch vinden om hun goede culturele smaak te etaleren aan hun Facebook peers. En de kosten….nul.
Social shopping: een tool met alleen maar winnaars. O ja, en kijk voor de online ticketing van de toekomst ook eens naar Eventbrite voor wat er nog meer op online ticketing onze kant op komt.
Ik hoop dat het slaagt, want ik kijk er naar uit om de komende jaren heel veel met social shopping te gaan doen. Ik ga direct een social shopping plan uitwerken voor een site die luxe en hippe laptoptassen verkoopt, goed begin van de week!

Related posts: