Social media & internetstrategie: hoe pak je het aan?


Perfect interview van Harvard Business Review met Jeff Bernoff van Forrester over hoe je als bedrijf social media (Facebook, Twitter, Blogs, klanten communities, etc) in je online strategie integreert. Boude uitspraak: in Europa lopen we achter. Niet alleen consumenten, maar ook bedrijven. Dus de noodzaak om eens over de plas en naar Zuid-Oost Azie (ote kijken om te zien wat daar gebeurd. Dit zijn Jeff’s tips om er in jouw bedrijf wat van te maken:

  1. Start Small. Ga voor één merk of project en geef wat enthousiaste mensen de ruimte.
  2. Zorg ervoor dat er op zijn minst één directeur zijn committment aan het project geeft.
  3. Identificeer de risico’s (bijvoorbeeld juridisch) en betrek mensen van deze afdelingen bij het project.
  4. Maak er geen lang en ingewikkeld project van. Bedenk iets moois en lanceer snel, dat zorgt voor enthousiasme en momentum.
  5. Zoek collega’s bij andere bedrijven die met een soortgelijk initiatief bezig zijn en wissel ervaring uit.
  6. Maak het meetbaar: wat is het effect op conversie, leads, online buzz, etc? Deze cijfers helpen je om toekomstige (grotere) investeringen in sociale media gefund te krijgen.

Ik zou daar aan willen toevoegen: have fun, probeer dingen uit en bouw de dingen die werken verder uit.

Related posts: