Adwords als perfecte GRATIS market research tool


Bij het bepalen van de key content van een homepage stelden wij ons de belangrijke vraag: ‘welke verkoopargumenten overtuigen de klant nu het meest om de site binnen te gaan en pas te verlaten met een afgerekende winkelwagen?’ Welke USPs moeten we positioneren om de Bounce Rate te verlagen en de Conversie te maximaliseren.

In de traditionele marketing ga je dan marktonderzoek doen. Enquêtes, focus groups, observeren. Prima methoden. Niet goedkoop en snel, maar prima.

Maar nu hebben we Adwords en Analytics. Gelukkig beschikten we over een perfect ingerichte Adwords campagne en dito analytics. Veel verschillende advertenties met steeds een andere koopmotivatie die werd aangesproken. En een goede koppeling aan de conversie op onze website.

Daarmee werd binnen de kortste keren duidelijk welke advertenties het goed deden. De advertenties met een hoge Click-Through (hoe krijg je de klant in beweging) en de advertenties met een goede koopconversie (welke klanten slagen op mijn website).

Dit leverde twee perfecte sets attributen op die we op de homepage (en elders) kunnen gebruiken voor de USPs. Ik kan niet wachten om de resultaten ervan te zien. Dit moet een grote stap in performance opleveren.

En de kosten? NUL euro…De Adwordscampagne had juist al geld opgeleverd, we hebben gewoon de resultaten ervan gebruikt.

En heel belangrijk…klanten niet naar hun (sociaal wenselijke) mening gevraagd, maar gewoon gekeken naar wat ze doen! Online marketing is hele echte marketing!

Related posts: